Kanyargós nap az osztrák hegyekben

2018. május 08. 23:18 - Forrás Dániel

Hétvégén fogtam magam és kimentem Ausztriába kanyarogni egyet. Na nem spontán jött, előre megterveztem az útvonalat, kötöttem biztosítást és vettem pályamatricát miután lecsekkoltam az időjárás

Autópálya? Kösz nem!

Május 1-től lehet venni havi motoros autópálya matricát 2.500 magyar forintért. Viszont csak elvileg, mert a gyakorlatban még a neten sem és a benzinkutakon sem mindenhol kapni. Először lyukra is futottam az OMW-nél, de szerencsére a Shellnél már volt.

Úgy gondolkodtam, hogy pályán gyorsan elmegyek a határig, hogy ne az utazással menjen az idő, így több jut a kanyirgálásra. Ezzel nem is volt gond, mert relatív gyorsan elértem a határt, de ez a szakasz egy örökké valóságnak érződött annyira unalmas volt. Számítottam rá hogy nem lesz jó, de ez borzasztó volt. Ráadásul minimális szélvédelemmel elég szar huzamosabb ideig autópálya tempót menni. Úgyhogy az olcsó havi matrica ellenére lehet maradok a hosszabb és zötykölődős utaknál.

Apa kezdődik!

Amint átléptem a határon beköszöntött a Kánaán a Rohonc-Léka közötti szakaszon. Több helyen ajánlották ezt az utat, nem véletlenül. Kiváló minőségű, széles, kanyargós aszfalt húzódott végig az erdőben változatos kanyarokkal.

20180505_155717.jpg

Léka után az 50-es, majd az 54-es és az L414-es úton haladtam nyugati irányban. Tempósan haladós, finoman kanyargós szakasz volt, de települések is akadtak közbe-közbe. Utána a 72-es főútra kanyarodtam rá és északi irányba, Semmering felé indultam.

20180505_130119.jpg

A csoda 72-es

Felhőkbe nyúló hegyek között halad az út, de milyen út!? Szokásos autópálya minőségű aszfalt. Na ne az M1-es burkolatára gondoljatok, hanem a széles, tükörsima, karbantartott osztrák pályára. Ez mind semmi! Az út úgy kanyargott mint ahogy a malac farka kunkorodik. :D Jah, és a forgalom minimális volt szombaton, szinte nem is volt. A táj hiába szép, nézelődésre nincs idő, mert jön a következő kanyar. Ezt a szakaszt mindenkinek nagyon ajánlom, nem fog csalódást okozni!

20180505_155533.jpg

Eláztam és vicces szituba keveredtem

Az út harmadánál jártam, amikor koppant valami a sisakomon. Először azt hittem egy nagy bogár volt, majd jött még egy és így sorjában a többi. Óriási szemekben kezdett el szakadni az eső. 1 perc volt mire találtam egy éttermet/vendégházat, ahova behúzódhattam. A motort fedett helyen nem tudtam lerakni, de itt annak is örültem, hogy az én fejem nem ázik meg. Dobozból előkaptam az esőbélést, majd bementem az étterembe, hogy felvegyem. Amint beléptem elhalkul a beszélgetés és a sorba rendezett asztaloknál ülő tömeg rám figyel. Valami privát családi rendezvény lehetett, de nekem nem volt más opcióm az öltözésre, úgyhogy szépen köszöntem egy Guten Tag-gal, majd átmentem a termen, aminek a végén szerencsére ott volt a mosdó. Mire betettem a nadrágomba a bélést elállt az eső. Gondoltam magamban pipiskedhetek most a nedves úton, de hát nem volt mit tenni, felültem a motorra és tovább indultam. 100 métert ha mentem és az esőnek nyoma se volt. Ilyet még nem láttam. Éles váltás, de mázlim volt, mert így száraz úton mehettem tovább és teljes mértékben kiélvezhettem a motorozást.

20180505_140441.jpg

Semmering és környéke

Tettem egy kisebb kört a környéken: az utak szintén jók, kanyargósak, de keskenyek. Egy, maximum másfél nyomsáv beláthatatlan kanyarokkal. Hegyre föl, majd hegyre le ment az út. Ezért csak lassan lehetett haladni, úgyhogy ezt a kört inkább a nézelődést kedvelő túrázóknak ajánlanám.

20180505_150951.jpg

Kanyarból ki, kanyarba be

Hazafelé is akadt még egy említésre méltó út, az L137-es.Változatos volt, mert akadt hajtű kanyarokkal teletűzdelt lassabb tempójú, valamint gyors, döntögetős szakasz is. Annyira élveztem a motorozást, hogy bele is feledkeztem és nem néztem a navigációt, így sikerült összehoznom egy kb. 30 km-es kitérőt a tervezett útvonalhoz képest, de nem bántam meg.

20180505_155659.jpg

Összességében hosszú, de jó nap volt. 530 km-t tettem meg, aminek a nagyrésze élvezetes, kanyarban gazdag útszakasz volt. A Rohonc-Léka szakasz és a 72-es út kihagyhatatlan! Ha a határhoz közel szeretnétek egy jót motorozni bátran ajánlom ezeket!

Útvonal

Google maps útvonaltervet most sajnos nem tudok linkelni, mert nem követte le Google barátunk a rengeteg változtatást, amit a főbb irányok megadását követően végeztem el. Viszont a képről is jól látszanak szerintem az iránymutató települések, utak.

RBiker

rohonc-semmering-sopronkeresztur_domborzat.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igymotorozoken.blog.hu/api/trackback/id/tr5413901100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása