Nolan N87 bukósisak tartósteszt

2018. december 04. 10:00 - Forrás Dániel

Megérett a régi bukó a váltásra

Nyár elején jutottam arra az elhatározásra, hogy lecserélem a Nox bukósisakomat. Anno még robogózáshoz vettem és a nagyjából 5 év használat már meglátszott a bélésen. Az anyag kibolyhosodott és az alsó műbőr réteg már elkezdett mállani. A pumpás arcpárnáknak köszönhetően passzentosra lehetett állítani a sisakot, úgyhogy ezzel nem volt gond, de persze már nem olyan volt, mint új korában. A plexi, a beépített napszemüveg és a külső héj is hibátlan állapotban volt, ami nem mondható el a szellőzőkről. Működtek a lamellák, de levegő már nem érkezett a sisakba. Nem volt rossz állapotban kobak, de megérett már a cserére. 

Így jutottam el a Nolan N87-hez

Az új bukóra 60-80.000 forintot szántam, ami a középkategóriának felel meg. Mindenképpen zárt sisakot szerettem volna, illetve beépített napellenzőt és pinlockot. A többi kérdésben nyitott voltam, úgyhogy fogtam magam és kinyitottam az internetet, hogy feltúrjam milyen lehetőségeim vannak. Próba nélkül semmiképpen nem akartam bukósisakot választani, úgyhogy az internetes tájékozódással párhuzamosan elkezdtem járni a helyi motoros boltokat és felpróbálgatni a különböző fejvédőket. A középkategóriából Shark, HJC, Nolan és AGV sisakokat próbáltam, amik közül a Nolan N87 és az AGV K3 illett tökéletesen a fejemre. Felszereltségben és árban szinte megegyezett a két olasz gyártó terméke. Teszteket olvastam és bújtam a fórumokat, de jelentős különbséget sehol sem találtam. El szerettem volna mozdulni a fekete sisakfestéstől és a Nolannek erre több válasza volt, mint a konkurens gyártónak, így felé billent a mérleg. Elkezdtem tehát keresgélni hol lehet a legjobb áron megvásárolni a sisakot a kinézett változatban. A motoin.de német motoros webshop nyert, átszámítva kb. 62.000 magyar forintért sikerült megrendelnem akciósan. 4 nap múlva már csengetett is a futár az új bukóval.

Első benyomások

A többszörös tesztgyőztes bukósisak olyan, amilyet vártam. Jól néz ki, passzentosan illeszkedik a fejemre, és hosszútávon is kényelmes. Első ránézésre kicsit furcsa volt, hogy a héj mérete nagyobb a korábbinál, de viselésnél semmi különbség. Ezen kívül természetesen a szellőzők és a napszemüveg nyitását kellett megszokni.

Tapasztalatok

Júniustól november közepéig nyúztam a sisakot mintegy 6.000 kilométeren keresztül különböző időjárási körülmények között. Ezek alapján azt mondhatom nekem bejött, az előző sisakomhoz képest sok szempontból előrelépés.

Az első dolog, amit észrevettem az a napellenző 7 fokozatban történő állíthatósága volt. Nagyon bejön, hogy nem csak a nyitva-zárva lehetőségek vannak. Általában nem is szoktam teljesen lenyitni. A másik szinte azonnal észlelhető pozitívum a szellőzőrendszer hatékonysága volt. Kinyitottam és csak úgy áramlott a hűsítő levegő a sisakba.

Azt egy naked bike-kal közlekedve, szélvédelem hiányában nehéz megítélni, hogy mennyire hangos vagy halk a sisak. Szignifikáns különbséget nem érzek a Nox-hoz képest, talán egy fokkal jobb a Nolan, de halknak nem mondanám. Hosszabb és főleg autópályás vagy utazó szakaszoknál szoktam mellé füldugót használni.

A kommunikáció előkészítést is hasznosnak találtam. Szépen ki van alakítva a hangszórók helye, a bélésen belül a sisakba süllyesztve, ezáltal tökéletesen beilleszthetők. Természetesen az intercomnak is megvan a maga helye.

A Pinlock miatt kicsit már vártam a hűvösebb reggeleket és az esőt, hogy le tudjam tesztelni a páramentesítő rendszer hatékonyságát. Horvátországi túrán aztán kijutott mindkettőből rendesen.Öröm az ürömben, hogy a pinlock működik! Hosszú órákon keresztül történő motorozás alatt hidegben és esőben az orrom alatti sávban jelent meg minimális mennyiségű pára, de ez nem zavarta sem a kilátást, sem a komfortérzetet. Mentem még hűvösebb időben és kisebb esőben is, de akkor minimális pára sem csapódott ki.

Amit még tudni érdemes, hogy a bukósisak külső héja polikarbonátból készült, az ütéselnyelő képességéről szerencsére nem tudok beszámolni. A bukó Microlock2 elnevezésű csattal van felszerelve, dupla mozdulattal nyílik és záródik.

Összegzés

Nekem bejött a sisak, azt kaptam, amit vártam. Ár-érték arányban az egyik legjobb választás a piacon. Negatív tapasztalatom nem volt vele, ezért bátran ajánlom.

Ha ilyen sisakod van írd meg kommentben neked mik a tapasztalataid!

Ha tetszett az írás kövesd a blogot!
Ha nem szeretnél lemaradni a következő tesztről kövess Facebookon.
Ha csak a képek érdekelnek keress Instagramon.
Túraútvonalaimat nézd meg RBikeren.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igymotorozoken.blog.hu/api/trackback/id/tr2814406156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása