Cseszneki szerpentinezés és spontán bakonyi csapatás

2018. június 11. 18:33 - Forrás Dániel

A múlt heti szerpentinezés pozitív élményei 1 héttel később is erősen éltek bennem, ezért úgy döntöttem kimegyek Csesznekre, döntögetek párat Veszprémvarsány és Zirc között.

Borongós idő volt szombaton, dél körül le is szakadt az ég, úgyhogy az ebéd utáni indulásnak lőttek. Úgy tűnt a motorozásból sem lesz semmi, de mire felkeltem a délutáni sziesztából már sütött a nap és száraz volt az aszfalt. Ittam egy kávét hogy magamhoz térjek és már indultam is.

Csesznek ring

Az úton nem volt nagy forgalom, úgyhogy jók voltak a kilátások egy fasza motorozáshoz. Háromszor mentem végig oda-vissza a szerpentinen, de egyszerűen most nem tudtam kifogni üres utat. Ráadásul a zugosabb részeken az eső se száradt fel, és a kanyarok se voltak annyira élvezetesek, mint múlt héten Szlovákiában. Nem várt meglepetésből akadt még: Egyik fordulásnál egy mókus szaladt át előttem az úton, majd egy kamion jött velem szembe a saját sávomban!

kamion2.jpg

Úgy voltam vele, hogy felesleges tovább erőltetni ezt a szakaszt, de még haza se akartam menni, mert még bennem volt a bugi. Bakonybél felé vettem az irányt, úgy is rég jártam azon az úton.

Kilapítottam vagy tízezer bogarat

Épp hogy elhagytam Zircet elkezdett kopogni a sisakom. Mondom fasza, már csak az eső hiányzott. Mentem tovább rendületlenül, de az esőcseppek csak nem jelentek meg a plexin és az út se vizesedett, bogarak se jelentek meg a látóteremben, úgyhogy kész rejtély volt. Aztán szépen lassan mégis csak apró bogarakkal telt meg a plexi. Valószínű ezek a muslinca szerű, fekete apró rovarok kopogtattak be hozzám. Később, amikor belementem egy-egy rajba olyan érzés volt, mintha slaggal lespricceltek volna. A gurulás végére meg már a nyakamon éreztem minden egyes bogarat: olyan volt, mintha tűvel szurkálnának, pedig egy vékony csősál is volt rajtam.

20180609_190940.jpg

Vesekő mentesítés Bakonybélben

A táj még mindig gyönyörű errefelé: vannak lankás, dombos és erdős szakaszok is. Amúgy az útszakasz (Zirc-Béb) vonalvezetése kiváló, az útminőség pedig pont az ellenkezője. Kanyarokban szó szerint szitált alattam a motor. Egyenesben pedig volt olyan szakasz, hogy felálltam a nyeregből, hogy ne kelljen a hátsófelemmel tompítani az úthibákat. Ilyen rázós kátyúzás halmokkal találkozhatnak az erre járók.

20180609_181014.jpg

A kép nem adja vissza, de kb. egy kátyúzás se volt egy szintbe az úttal, sőt egymással sem. Ráadásul köztük újabb kisebb kátyúk, de inkább lyukakba alakultak ki, amikbe szépen megállt a víz.

Azt már írtam mennyire nem szívlelem a 83-as Pápa-Győr közötti szakaszát, illetve a 832-es úton még úgysem jártam, úgyhogy Bébnél Csót felé fordultam. Csót után pedig indult a hullámvasutazás. Fel-le szakaszok váltották egymást 1 kilométeren keresztül. Utána nem történt semmi extra, leszámítva azt, hogy felnyitottam a plexit, mert viszketett az orrom, és ez idő alatt a sisakba beszállt 5 apró fekete bogár, ebből 1 a szememben kötött ki, úgyhogy állhattam meg kiszedni.

Vigyázz vadveszély!

Gicre beérve megláttam a „Sokorópátka balra” táblát, majd fék, index ki, kanyarodás és gáz. Balra erdő, jobbra kukoricás, előttem 200 méterre jön egy autó a szembe sávban, majd balról hirtelen egy öngyilkos hajlamú őz ugrik a piros kocsi elé. A sofőr időben kapcsolt, fékezett és elrántotta a kormányt. Ezzel párhuzamosan az őz is megijedt, visszaugrott/esett az útról. Így szerencsére elkerülték az ütközést. Az őzike gyorsan felpattan és a kocsi után átszökkent az úton, be a kukoricásba.

Ezt az utat egyébként messziről elkerültem annak ellenére, hogy sohasem jártam erre, mert a Győr-Tényő közötti szakasz sem a tökéletes aszfaltjáról híres. Viszont a Gic-Sokorópátka-Tényő szakasz teljesen vállalható volt.

Ha nem szeretnél lemaradni a következő kalandomról kövess Facebookon: https://www.facebook.com/igymotorozoken/

Ha csak a képek érdekelnek keress Instagramon: https://www.instagram.com/danielforras/

A túraútvonalaimat megnézheted RBikeren: https://www.rbiker.com/hu/view-profile/16737/

Útvonal

Google maps
RBiker

zirc-bakonybel-sokoropatka.png

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igymotorozoken.blog.hu/api/trackback/id/tr3314040810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása