Kőszeg – Keszthely – Sümeg nagykör ausztriai kerülővel

2018. július 02. 18:02 - Forrás Dániel

Amikor összeállítottam az útvonalat azt hittem ez lesz az a karika, amit mindenkinek ajánlani fogok, annyira kanyargósnak tűnt. Ehhez képest viszont óriási csalódás volt, néhány remek szakaszt leszámítva.

Első megállónak Kőszeg volt betervezve. Direkt nem a rövidebb útvonalon mentem, hiszen az út maga a cél, hogy a legnagyobb motoros közhelyt is elsüssem. Így tehát Pápa felé kormányoztam a vasat: a 83-as most egész kellemes volt, nem volt forgalom, pont ahogy szeretem.

A pápai elkerülőn Sárvár felé fordultam a 834-es útra. Eleinte a haladást útfelújítás akadályozta, de utána lehetett menni rázkódni a dögunalomban. Eleinte az volt a terv, hogy Sárvár után mellékutakon megyek Kőszegre, de amikor ráfordultam a két szántás közötti bekötőútra elbizonytalanodtam a látottaktól: traktoroknak és egyéb mezőgazdasági gépeknek tökéletes minőségű volt, de más járműnek a behajtást is megtiltanám. Ezért úgy döntöttem inkább Szombathely felé megyek.

Kőszeg

Ebédidőben értünk ide, úgyhogy egy gyors terepszemlét követően kiültünk az egyik étterem teraszára és ettünk egy finom pizzát, majd felfedeztük a várost. Nagyon szép kisváros rengeteg műemlékkel és látnivalóval. Mindenképpen érdemes ide ellátogatni és legalább egy rövid sétát tenni a hangulatos belvárosban.

20180630_132930_ime.jpg

20180630_120934_ime.jpg

20180630_132125_ime.jpg

20180630_133139_ime.jpg

Végig az osztrák 56-os úton

A Léka-Rohonc között szakaszról már írtam, most is príma volt a kanyargás. Eszternek annyira nem jött be, de aranyos volt, mert mondta hogy menjek még egy kört, addig megvár.

Végül nem mentem még egy kört, mert épp amikor megálltunk megcsípett egy méh a belső combomon, a cordura nadrágon keresztül. Nem volt kellemes, 2 nappal a csípés után is ott éktelenkedik egy tenyérnyi piros folt a lábamon. Na mindegy, így jártam. Mentem tovább az 56-oson, végig az egyhangú síkságon. Akadtak kanyarok, némi látnivaló is, de közel sem annyi, hogy megérje eljönni erre.

20180630_152417_ime.jpg

76-os út

Rábafüzesnél léptem be újra az országba és Zalaegerszeget megkerülve Keszthely volt a cél. A 8-as és a 76-os főút első része izgalommentes, de a 76-os Zalaegerszeg utáni része már nem szűkölködik tempós kanyarokban. Ráadásul az útburkolat tökéletes minőségű és széles. Sőt, nagy forgalom esetén sem kell vonatoznod, mert hegymenetnél van kapaszkodósáv, illetve vannak egyenesek is, ahol lehet előzni.

Keszthely és a Balaton

Mindig szívesen jövök a Balatonhoz, még akkor is ha épp nincs strandidő. Keszthelyről és szinte az összes balatoni településről elmondható, hogy a part, a sétány és a strandok is szépen fel vannak újítva, illetve minden korosztály számára kínálnak szórakozási lehetőséget.

20180630_173402_ime.jpg

Sümeg

Most csak hazafelé álltunk meg a Sümegi várnál néhány fotóra, de túraállomásnak is tökéletes lehet a vár. Pár éve céges csapatépítőn voltam itt és nagyon jó programokon vettünk részt. A várlátogatáson és kiállításokon kívül a lovagi tornát és a lovagi vacsorát sem érdemes kihagyni.

20180630_184720_ime.jpg

20180630_184736_ime.jpg

Ha nem szeretnél lemaradni a következő kalandomról kövess Facebookon.
Ha csak a képek érdekelnek keress Instagramon.
A korábbi túraútvonalaimat nézd meg RBikeren.

Útvonal

Google maps
Rbiker útvonal most nincs, mert Ausztriában elveszett a jel és csak Keszthelyen jött vissza. Sorry!

koszeg-keszthely_ime.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igymotorozoken.blog.hu/api/trackback/id/tr814087979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása