Egy gyors kör a Bakonyban

2018. április 24. 16:00 - Forrás Dániel

Sajnos nem volt sok időm a hétvégén motorozni, de így is sikerült megtennem egy kört a Bakonyban. A cím abból a szempontból félrevezető lehet, hogy pihenőkkel együtt 4 óra alatt tettem meg a 230 km-es távot.

82-es főút

Szerintem senkinek nem kell bemutatnom, az Észak-dunántúli motorosok legkedveltebb szerpentinjei itt találhatóak Csesznek közelében. Az út egészen a Balatonig jó minőségű, leszámítva a Ravazd - Veszprémvarsány közötti szakaszt. Utóbbi települést elhagyva érdemes bekapcsolni a kamerákat, ugyanis innentől kezdve lesz valóban kanyargós az út. Ezúttal nem mentem le a Balatonig, Zircre beérve az autóbusz-állomás után egyből lekanyarodtam balra…

Zirc - Szápár - Tés - Zirc kör

A Zirc és Szápár közötti útban nem volt köszönet, a szart is kirázta belőlem. Viszont kitűnően kanyargós volt az út, úgyhogy erre egyszer még vissza kell jönnöm egy túra-endúróval, az talán nem ráz ennyire.

Szápárnál jobbra fordultam, az út eleinte hasonlóan rossz volt, aztán szerencsére kisimult. Persze azért 1-2 rázósabb szakasz így is akadt. Tésig a gyönyörű bakonyi erdős tájon keresztül vezetett az út. Meg is akartam állni néhány fotóra, de kanyar kanyart követett és nem tudtam rávenni magam a megállásra, csak Tésnél.

20180421_112953.jpg

Tésen láttam egy táblát, amin régi szélmalmokat hirdetnek. Gondoltam megnézem, de csak messziről láttam a malmokat, mivel két keréken nem lehetett megközelíteni. Amúgy egy házon keresztül lehetett volna közelebb jutni, de siettem is, meg a tűző napsütésbe sétálni se volt kedvem, úgyhogy folytattam a motorozást.

A falu elhagyása után 1x1 sávosra szűkült az út “Erdész magánút, behajtás saját felelősségre!” táblával kiegészítve. Behajtani tilos tábla nem volt, az út szép aszfaltos volt, úgyhogy nekiindultam. Lenyűgöző erdős - mezős tájakon keresztül vezetett a kacskaringós út vissza a 82-esig. Hiába volt jó minőségű az aszfalt, nem lehetett nyomni neki, mert egyrészt nem tudtad jön-e szembe valaki, másrészt pedig néhol az útszéléről felhordták az autók a murvát. Itt érdemes lehúzódni, megállni egy rövid időre és élvezni az érintetlen tájat, a madárcsicsergést.

20180421_114259.jpg

Márkó - Ajka - Városlőd

Egy rövid szakaszon Bakonybél irányába folytattam utamat, majd lekanyarodtam Márkó felé. Ebben az irányban is lehetett döntögetni és gyönyörködni a tájban, de a Márkót követő útvonal beillesztése hiba volt: rossz volt az út, hiányoztak a kanyarok, és a táj sem kárpótolt.

83-as főút

Érdekes módon még sosem jártam a 83-as Pápát a 8-as főúttal összekötő szakaszán, valahogy sosem esett útba. Milyen jó, hogy most útbaesett! Tükörsima aszfalt, egyik kanyarból a másikba be… Brutál jó volt, nagyon élveztem itt a motorozást! Nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, gyakran útba fogom ejteni én is.

A Pápa - Győr közötti szakaszon gyakran megfordulok és mindig kettős érzéseim voltak ezzel a szakasszal kapcsolatban. Egyszer bejött, másszor nem. Igazából sose tudtam eldönteni hova tegyem. Összességében viszont arra jutottam, hogy nem jó a szakasz: rossz minőségű az út, nagy a forgalom, és nincs sok kanyar. Egyszer kipróbáltam egy alternatív útvonalat is Felpéc - Szerecseny - Vaszar irányába. Ez majdnem párhuzamos a főúttal, de valami borzadvány.

Ha jártatok már valamelyik részén a körnek? Írjátok meg milyen volt!

Útvonal

Google maps
RBiker

bakonyi_kanyar.png

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igymotorozoken.blog.hu/api/trackback/id/tr6013867924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása