Így kezdődött minden, így lettem motoros

2018. április 23. 20:11 - Forrás Dániel

A motorozás iránti szenvedélyem, illetve motoros „pályafutásom” 2 éves koromban kezdődött életem első lábbal hajós motorjával. Rengeteg cipőt elkoptattam rajta amíg ki nem nőttem. Utána jó 10-12 évig jegelve volt a motorozás, jól elvoltam a biciklivel...

Várakozás

Aztán egyszer csak autót/motort szerettem volna vezetni mindenáron. 14 éves koromra alig bírtam magammal, mindenáron robogózni szerettem volna. Papám akkoriban vett egy kínai robogót, ami csak olaj volt a tűzre. Sok-sok könyörgés után megengedte, hogy az udvarban menjek vele, majd nagy nehezen 1-1 körre is elvihettem. Hiába mondtam, hogy nem papírral megy, nem sűrűn ülhettem rá. 17 éves koromig ment a gyötrődés, majd meglett a B-s jogsim és elérkezett a kánaán.

Robogózás

Az ezüst-türkiz Yiying a nyarakat nálam töltötte, és végre használva is volt. Papa mindössze 6-700 km-t ment a robogóval új korától kezdve. A következő év abból a szempontból rosszabb volt, hogy tesóm is letette a jogsit és osztozni kellett a robogón, de megoldottuk.

2015-05-31_12_22_45.jpg

Aztán a következő évben tesómmal egyszerre ballagtunk el a középiskolából. (NEM, nem azért mert megbuktam, hanem 0. évfolyamra jártam.) A ballagási ajándék pénzből mindketten saját robogót szerettünk volt, de a keret nem volt elég. Úgyhogy ezt úgy oldottuk meg, hogy összeraktuk a pénzt, a papától én megkaptam a Yiying-et, a tesóm pedig tudott venni magának egy robogót, így mindketten boldogok voltunk.

A következő években jól elvoltam a robogóval, amikor csak lehetett azzal mentem mindenhova, már csak azért is, mert buszozni rohadtul utáltam.

Dilemma

Egyetem mellett már elkezdtem dolgozni, így mire befejeztem a sulit volt egy kis megtakarításom. És ekkor jött a dilemma: autót vagy motort vegyek. Mindkettő nem fért bele a büdzsébe. Végül a pro és kontra érvek felsorakoztatása után az autó mellett döntöttem, de nem tettem le a motorról és a motorozásról.

A-s jogsi

Ekkor még nem volt A-s jogsim, úgyhogy a következő lépés ennek megszerzése volt. Csakhogy a törvényhozók beleköptek a levesembe, mivel a következő évben emelték fel az A kategóriás jogosítvány korhatárát 21-ről 24 évre. Szeptember közepe-vége felé még el tudtam volna kezdeni a képzést, de október 31-e után központilag bármikor leállíthatták volna a képzést, ha az időjárási és útviszonyok nem megfelelőek. Külön bosszantott, hogy nem elég elkezdeni, de be is kellett fejezni még abban az évben a tanfolyamot, mert tavasszal nem folytathattam volna az új jogszabályok miatt. Szóval ismét mérlegeltem, a pénzt nem akartam elbukni, ezért a szűkös időtartam miatt nem vállaltam be a jogsiszerzést a munka és a másoddiploma mellé.

Ami késik, nem múlik

Megint jött a várakozás és a kínzó szenvedés. Ezalatt az idő alatt bújtam a netet, nézegettem a motorokat és kialakult bennem egy kép milyen motort szeretnék mire 2015 őszén letettem a jogsit. Több sornégyes naked bike szerepelt a listámon, amivel lehet sportosabban menni, túrázni és a napi szaladgálásra is alkalmas. Így köttem ki a Banditom mellet.

avatar.jpg

Megvalósult álom

Mivel ősszel lett meg a jogsim, az első szezonom meglehetősen rövidre sikerült. A valódi első szezonomban fokozatosan tapasztaltam ki a motorozást. Nyár végére a barátnőmet is sikerült magam mögé ültetni, pedig az elején nagyon ódzkodott tőle. Ma meg már le se tudnám pattintani magam mögül. A második szezonban már hosszabb belföldi körökre is mentünk kettesben.

Az idei évre merészebb tervekkel futok neki, mert szeretnék elmenni egy többnapos, kanyarvadász külföldi túrára. Itt tartok most, meglátjuk mi lesz belőle. Kövessétek a blogot, hogy ne maradjatok le semmiről!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igymotorozoken.blog.hu/api/trackback/id/tr7513858086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása