Kezdd vezetéstechnikai tréninggel a szezont!

2022. május 03. 18:11 - Forrás Dániel

Meglepődnél mennyire berozsdásodtál, mennyire nem mennek az alapok a téliszünet után. Legutóbb 2016-ban voltam vezetéstechnikai tréningen, ráadásul az utóbbi időben amúgy sem tudtam sokat motorozni, úgyhogy ideje volt felfrissíteni a tudásom. 

Tavasszal számos ingyenes tréninget szerveznek országszerte, érdemes kihasználni. Egy ilyen lehetőségre csaptam le én is. A Győr-Moson-Sopron Megyei Közlekedési Balesetmegelőzési Bizottság és a HOG Four Rivers Chapter Hungary Egyesület közös szervezésében tartott képzésen vettem részt. 50 főre volt meghirdetve a rendezvény, de kb. 40-en lehettünk. A résztvevők között voltak fiatal suhancok és öreg rókák egyaránt, fiúk-lányok vegyesen. A motorfelhozatal is széles volt mind korban, mind stílusban. 

Regisztrációt követően rövid megnyitóval indult a képzés, bemutatták a rendőrségtől érkezett instruktorokat, akik szintén intéztek pár hasznos gondolatot a résztvevők felé. Ezt követően következett a pályabejárás hasznos tanácsokkal, instrukciókkal. A kezdő (1-es) pályával indított mindenki, majd aki magabiztosnak érezte magát ment a haladó (2-es) pályára. Az elején sok volt a várakozás, mivel mindenki az 1-es pályával indított, de aztán szépen eloszlott a tömeg és max pár percet kellett várakozni.

Nem számítottam semmi jóra az első körben, tudtam, hogy szarul fog menni, de azt nem gondoltam hogy ennyire. Lassú egyensúlyozás és a szlalom ment, de utána a körözés, nyolcasok, szűk helyen megfordulás a vártnál nagyobb gondot okozott. Egyenletes tempóval és gáztartással kellett volna kivitelezni, de nem sikerült azonos fordulattal végigcsinálni a feladatokat, többször le kellett tennem a lábam is. Az instruktorok közben adták a tanácsokat hova nézze, min változtassak. Elméletben tudtam is, csak a megvalósítás nem sikerült, pedig állítólag sornéggyel az egyik legegyszerűbb végigcsinálni.

2016-08-09_18_56_29_masolata_2.jpg

Ez a kép még 6 éve készült, most nem kaptak lencsevégre.

Nagyon látszott, hogy ki motorozik sokat, ki kezdte már el a szezont. Magabiztos gépkezelés és tempós, de nyugodt haladás jellemezte a köreiket. Ők hamar átmentek a 2-es pályára. A többség velem együtt azonban az egyesen gyakorolt. Megmondom őszintén ránk is fért, mert 4-5 eldőlést is láttam, ami azért meglepett.

Pár kör után már azért jobban ment, úgyhogy átmerészkedtem a tempósabb, 2-es pályára. Szlalom, visszafordulás, gyorsítás, fékezés, visszafordulás, gyorsítás és tempós kanyar, majd nagy nyolcasok, kis nyolcasok és cél – kb. így nézett ki a haladó pálya. Bevallom ez azért élvezetesebb volt, mint az 1-es, ami inkább technikás volt. Jópár kör után visszamenten az 1-esre, amit időközben kissé átalakítottak és már az elején is lehetett a szűk nyolcasokat gyakorolni. Pár körönként változtattam a pályákat, a végére teljesen belejöttem. Úgy gondolom a foglalkozás elérte a célját.

Ha tetszett az írás kövesd a blogot!
Ha nem szeretnél lemaradni a következő kalandomról kövess Facebookon.
Ha csak a képek érdekelnek keress Instagramon.
Túraútvonalaimat nézd meg RBikeren.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igymotorozoken.blog.hu/api/trackback/id/tr7917822755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása