Logo Pic
EkkaPixels 2024. november 12.

A 3 lépéses célkitűzési, nyomon követési és megvalósítási folyamatom!

Remélem, hogy nem baj, ha egy kis betekintést engedek a kulisszák mögé, mert ma megosztom veled, hogy hogyan tűzök ki célokat, hogyan kísérem figyelemmel a haladásomat, és végül hogyan érem el őket az online vállalkozásomban!

Ha azon kapod magad, hogy célokat tűzöl ki, majd egy év múlva teljesen megfeledkezel róluk (korábban én is bűnös voltam ebben, az biztos), akkor ez neked is nagyon jól fog jönni a vállalkozásodban.

Régebben célokat tűztem ki („mert a sikeres vállalkozók ezt teszik, nem igaz?”), majd soha nem ellenőriztem őket, és ahogy az várható volt, egyáltalán nem haladtam feléjük. Upsz!

Azóta már összekaptam magam, és nem azért tűzök ki célokat, mert „kellene”, hanem mert vannak dolgok, amiket el akarok érni az életemben és a vállalkozásomban. Van egy meghatározott ütemtervem is, amely szerint ellenőrzöm a céljaimat, és ezért általában el is érem őket.

Szóval, itt van az én célkitűzési, nyomon követési és elérési folyamatom!

Nyugodtan alkalmazd a te vállalkozásodban is. (És később hálás leszel nekem, amikor elkezded a célokat egymás után teljesíteni.)

#1 lépés: Célokat tűzz ki

Huh.

Oké, kezdjük az elején. El kell döntened, hogy mi az, ami valóban fontos neked és a vállalkozásodnak. Melyek azok a dolgok, amelyeket valóban meg kell tenned ahhoz, hogy elérd a vállalkozásoddal és életeddel kapcsolatos álmokat?

Lehet, hogy ezek a célok már kristálytisztán megvannak a fejedben. Ha ez a helyzet, írd le őket!

Ha viszont nem vagy biztos abban, hogy pontosan mik a céljaid, ahelyett, hogy csak a célmeghatározás kedvéért olyan célokat tűznél ki, amelyek nem igazán érdekelnek, gondolj vissza arra, hogy mit tettél a múltban, hogy segítsen eldönteni, mit kell tenned a jövőben.

A következő bejegyzésemben adok majd néhány kérdést, amit feltehetsz magadnak, hogy ténylegesen megtervezhesd, hogyan szeretnéd látni a vállalkozásod és az életed következő évét.

A vállalkozásodban mindenképpen érdemes negyedévente egy pénzügyi célt és negyedévente egy marketing sikert nyomon követő célt kitűzni. Nekem a választott marketingstratégiám az email listám, ezért minden negyedévben kitűzök egy célt az email listám méretére. És természetesen pénzügyi célt is kitűzök.

#2 lépés: Tedd a célokat olyan helyre, ahol látni fogod őket

Én az Asana-t használom projektmenedzsment rendszerként. Minden nap, amikor leülök dolgozni, megnyitom az Asana-t, amely megadja a napi menetrendet.

Ha papíron tervező típusú lány vagy, vagy Trello rajongó, vagy egyszerűen csak egy hagyományos naptáras személy, akkor írd be oda a céljaidat. Alapvetően írd be a céljaidat abba a dologba, ami megmutatja a napi feladataidat.

(Én korábban hagyományos naptárt használtam, viszont külön füzetbe írtam a céljaimat. És találjátok ki, hány célt értem el, amikor valahova elraktam azt, így nincs szem előtt, és nem jut eszembe? Ha azt tippelted, hogy szinte egyet sem, akkor eltaláltad! 😄)!

Szeretném, ha két helyre tennéd a céljaidat a naptáradban/Asanában/terveződben.

  • Először is, tedd a célokat arra a napra/hétre, amikor tervezed, hogy teljesíted, így biztosan eszedbe jut, hogy megcsináld a dolgot.
  • Másodszor, a negyedév utolsó napjára is írd be.

Ha nem csak azokra a napokra teszed a céljaidat, amikor meg fogod csinálni, hanem a negyedév utolsó napjára is, akkor egyrészt lesz időd megcsinálni, másrészt a negyedév végén kénytelen leszel ellenőrizni magad, hogy mennyire sikerült megvalósítanod.

#3 lépés: Ellenőrzés minden negyedév végén és átszervezés

Amikor elérkezik a negyedév vége, itt az ideje, hogy elvedd a kezedet a szemed elől, és megnézd, hogyan is teljesítettél valójában.

Legyünk őszinték, néhány célt el fogsz érni, és túlszárnyalod a várakozásaidat, másoknál pedig pokolian kevés sikerrel fogsz járni. Vannak olyan dolgok, amelyeket kihagysz, mert úgy döntesz, hogy nem olyan fontosak, mint amire számítottál. Vannak olyanok, amikről tudod, hogy nagyon fontosak, de egyszerűen nem jutottál el hozzájuk.

Most rajtad áll, hogy vagy kipipálod őket, mondván, hogy elvégezted azokat, vagy kipipálod őket, mert azt tervezed, hogy nem csinálod meg azokat, vagy kitűzöl egy új időpontot a következő negyedévben, amikor szeretnéd elvégezni a feladatokat.

Tehát újra állítsd be ezeket a célokat a következő negyedévben, egyrészt azt, hogy mikorra tervezed, hogy megcsinálod őket, másrészt azt, hogy mikorra kell ellenőrizni őket a negyedév végén.

Tessék, egy elég egyszerű, de hatékony folyamat, nem gondolod?! Sok sikert a célok eléréséhez!

Tervezd meg webdesignerként a 2025. évet úgy, hogy végre elérd céljaidat és legyen időd magadra is!

November 19-én, 10:00 órától egy 2 órás online workshop esemény keretében megtervezheted az egész évedet. Nincs több káosz, nincs több kapkodás – helyette rendszerezetten, stresszmentesen vághatsz neki a 2025-ös évnek!

Erre jövök én is! →

Vissza a címlapra
EkkaPixels
Weboldalról való álmodozástól a weboldal indításig. Olyan vállalkozók számára, akik készen állnak az üzleti sikerük következő szintjére lépni. Szenvedélyem a munkám, és szeretek lenyűgöző weboldalakat összeállítani. Készítek egy design tervet, és életet lehelek bele, statikus képből egy teljesen működő webhellyé alakítom.
Legjobban pörgő posztok
Nagy pogácsa teszt
maradokapénzemnél • 7 nap
Nagy prágai sonka teszt
Linda Morvai • 19 nap
Nagy mandulaital teszt
Linda Morvai • 25 nap
Napi érdekes - 547
JTom • 8 nap
Nagy sajt snack teszt
Linda Morvai • 23 nap
Cikkek a címlapról
Csirke meghajtású atombomba
A Blue Peacock egy brit taktikai atomfegyver-projekt volt az 1950-es években. Ennek a fegyverprojektnek a létezése évtizedekig titkos volt, és csak 2002-ben hozta nyilvánosságra David Hawkings brit történész.
A magyar rádiózás napja
Ekecs Géza – Cseke László – neve vitathatatlanul összeforrt a Szabad Európa Rádió és a magyar rádiózás történetével. Mielőtt a Szabad Európa Rádió egyik legnépszerűbb műsorának, a Teenager partynak szerkesztője lett, fiatal újságíróként közel 10 éven keresztül a Münchenből sugárzó rádió úgynevezett…
>