9+1 motoros közhely és ami mögötte van

2018. július 24. 17:21 - Forrás Dániel

Ezeket motoros szólásokat, mondásokat már biztosan hallottad, sőt lefogadom, hogy jópárat már te magad is használtál. Vannak köztük oltári nagy baromságok és hatalmas igazságok is. Ki így, ki úgy értelmezi. Lássuk hát az én szubjektív értelmezésemben mit jelentenek ezek az eléggé elcsépelt kijelentések.

9_1_motoros_kozhely_1.jpg

1. Kétféle motoros van: aki már esett és aki esni fog.

Ezzel teljes mértékben egyet tudok érteni, mégha sarkosítva is van és ki lehetne kezdeni. Ha motorozol előbb-utóbb perecelni fogsz. Ha pedig buktál már az nem jelenti azt, hogy utána sérthetetlen vagy, mert attól még újra felnyalhatod az aszfaltot. Lehet ezzel vitatkozni, de neked van olyan ismerősöd aki motorozik és még nem esett? Ha van is a nagy számok törvénye alapján előbb-utóbb utoléri a baj. Mondom ezt úgy, hogy nálam mindig félig teli a pohár!

2. A hangos kipufogó életet ment!

A legnagyobb baromság, amivel a DB-killer nélkül csapató, feltűnési viszketegségben szenvedő pojácák takaróznak! Például éjjel a városban minek kihuzatni? Félsz a kikanyarodó autóstól? Na ne röhögtess! A motoron te magad sem hallod úgy a kipufogód hangját, mint a mögötted jövő. Akkor az előtted lévő hogy hallaná még jobban? Színtiszta fizika az egész! Akkor meg miről beszélünk?

Ne takarózzunk már idétlen kifogásokkal! Légy tökös és valld be, hogy hangosan szereted csapatni attól függetlenül, hogy szabályos-e vagy sem! Vagy mond azt hogy babonás vagy, azt is megértem. Legalább mi motorosok ne nézzük egymást hülyének.

Ne értsetek félre, én is imádom a motorok hangját, a sportkipufogót, de az indokolatlan zajongást nem tudom tolerálni.

hangos-kipufogo-eletet-ment-ime.jpg

3. Annyiért vegyél sisakot, amennyit az fejed/életed ér!

Fú de imádom ezt! Nekem az életem minden pénzt megér. Akkor az összes pénzem bukóra költsem? Hmm? Mindenkinek mások az anyagi lehetőségei, ezért ehhez és a felhasználási módhoz igazodva kell kiválasztani az optimális kupakot.

Az európai piacon forgalmazott sisakok mindegyike megfelel az ECE 22.05-ös szabványnak, ami garantálja az alapvető biztonságot. A bukósisak árát leginkább a márka, a felhasznált anyagok minősége, a kialakítás, a dizájn és az extrák befolyásolják. A 20 ezres és a 200 ezres között a biztonságot tekintve csak MINIMÁLIS különbség lehet, ha van egyáltalán akkor sem 10-szeres.

4. Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

Az igazság tartalmával nem lehet vitatkozni! Egyszerű jótanács, hogy ne vállald túl magad, a tudásodnak megfelelően hajts.

soha-ne-hajts-gyorsabban_-mint-amilyen-gyorsan-az-orangyalod-repulni-tud_ime.jpg

5. Vezess úgy, mintha mindenki rád vadászna!

Ez egy elég szerencsétlen megfogalmazás, azért értik félre sokan. A defenzív vezetésre hívja fel a figyelmet a mondás. Mindegy hogy motorral, autóval, kerékpárral vagy gyalog közlekedsz figyelned kell a többi közlekedőre és azok reakciójára. Akkor is ha neked van elsőbbséged, mert nem biztos hogy megadják. Szóval készülj fel minden eshetőségre, hogy ne te járj pórul a másik hülyesége miatt!

6. Az út a fontos, nem a cél. / Az út maga a cél.

True story! Mindemellett óriási közhely, de igaz. Magáért a motorozás élményéért motorozunk, a kalandokért, a kanyarokért és a szép tájakért, illetve hogy megismerjünk új embereket miközben haladunk uticélunk felé.

az-ut-maga-a-cel-ime.jpg

7. Négy kerék a testet mozgatja, két kerék a lelket.

Vicces, mert eléggé túlmisztifikált kijelentés, mintha csak a motorozást lehetne élvezni az életben. Pedig sokaknak a motor csak egy közlekedési eszköz. Ugyanakkor ezerszer többen vannak, akik autózással, sportolással vagy más hobbival töltődnek fel. Kinek a pap, kinek a papné.

8. Motoron 5 perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében.

Elég nagyképű kijelentés, de van benne valami. Az én értelmezésemben ez a mondat arra akar rávilágítani, hogy sokan nem tudnak a kilépni az unalmas hétköznapokból, a robotolásból és az idegeskedésből, mert kergetik az amerikai álmot, miközben elszalad mellettük az élet. Kell időt szakítani a kikapcsolódásra, legyen az a motorozás, a futás vagy a bélyeggyűjtés.

9. Akinek van pénze majomra, legyen banánra is!

Nem szorosan a motorozáshoz kapcsolódik, mert általános érvényű kijelentés, de ide vettem, mert sokszor találkoztam vele Facebook csoportokban, fórumokon. Az igazságtartalmával nem lehet vitatkozni. Jogos a használat és a felháborodás, ha valaki műszakira akar gumit kölcsönkérni, hogy átmenjen a gépe. Viszont aki egy több százezres bukó megvételénél dobja be ott kinyílik a bicska a zsebemben, mert relatíve kis pénzből is lehet biztonságosan motorozni.

+1 A robogó nem motor!

Eléggé megosztó kijelentés, ami az eltérő kialakítás és felhasználási terület miatt alakulhatott ki. A robogó a többségnél egy célszerszám, amivel olcsón lehet eljutni A-ból B-be. A motor, illetve a motorozás pedig hobbi, szórakozás. A KRESZ szerint a robogó az motor, úgyhogy nincs miről beszélni! Számít egyáltalán, hogy minek nevezzük?

a-robogo-nem-motor-ime.jpg

Te mit gondolsz? Írd meg kommentben!

Ha nem szeretnél lemaradni a következő cikkről kövess Facebookon!
Ha csak a képek érdekelnek keress Instagramon!
Túraútvonalaimat pedig nézd meg RBikeren!

Képek forrása:
Engines Society
Genchi Wallpapers
Pinterest
Pixabay

77 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://igymotorozoken.blog.hu/api/trackback/id/tr6614132365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Etniez 2018.07.25. 08:36:05

A kettes pontra majd jön a sok antiszociális és jól lefognak oltani. Egyetértek veled. A hangos dob akkor segít, amikor araszolsz fel a piros lámpánál. Ha tempót mennek, nem hallom meg a kocsiban, főleg ha zenét hallgatok és ilyenkor hamis biztonságérzetet ad, mert azt hiszi, hogy hallom pedig nem.

A biztonság tanulható.

ZON 2018.07.25. 08:57:59

" Oda nézz, ahova menni akarsz !" - hülyeségnek hangzik, de ha besokallsz a kanyarban, és a közeledő korlátot szuggerálod, biztos rossz vége lesz. Nem egyszerű, de az ívet szűkítve sokkal nagyobb esélyed van épen megúszni. A harmadik ilyen esetnél már alig izgultam.

Cycmen 2018.07.25. 09:03:41

Jó kis összefoglaló, tényleg így van, sőt némelyik már filozofikus határokat feszeget!
(még ez a heréltkipufogósok önmentegető tétele is jópofa, csak a helyén kell kezelni)

Krisi 2018.07.25. 09:34:14

hangos kipufogó a legnagyobb tirpákság ami létezik, egyedül azt nem értem hogy a ridert hogy a retekbe nem zavarja? egyszer egy ilyen nulla tompítású cruiser mögött jöttem a városban (ahol még csak ki se huzatta rendesen), de kb 3 perc után inkább félreálltam és hagytam hogy eltávolodjon, annyira idegesítően hangos volt. mindezt úgy, hogy rajtam bukó volt szóval csak tompítva hallottam. az ilyen ember miért nem megy el a bús picsába? már elnézést.

a másik meg hogy hosszútávon túrázásnál ez nem idegesíti hogy megsüketül? vagy végig füldugóban megy? de akkor meg minek a hangos kipuff? tényleg nem értem ezeket a retardáltakat.

vannak amúgy sportdobok amik jobb hangot adnak a motornak, és pl egy unalmas sor2-ből is állat mennydörgést csinálnak, ezek fasza dolgok szerintem is, mert a motorozás lényegéhez nagyban hozzájárul a hang ez tény. alagút közepén visszadobni egyet gázfröccsel, hmmm, jóság.
de akinek arról szól a dolog hogy mindegy csak hangos legyen az keressen egy sarkot, üljön le, és rohadjon meg ott ahol van.

Krisi 2018.07.25. 09:45:53

7-es pont amúgy szánalmas, tipikus beszűkült gondolatmenet hogy az autózás unalmas. az ilyeneket egyszer beültetném egy Caterham-be a lepencei szerpentinen, vagy elvinném egy épített V8-as Land Cruiserrel offroad-ozni, rögtön rájönne hogy a világon más szép dolgok is vannak.

8-as pont meg szintén helyettesíthető bármivel, valakinek a motorozás az ami 5 perc alatt a mennybe viszi, másnak ez a downhillezés, bungee jumping, Gucci cipő vásárlás az Andrássy-n, ritka bélyeg kollekció utolsó darabjának leütése hajnali 4-kor az e-bay-en, tökéletesre sütni egy kobe marha sztéket, stb :)
mindenki hülye, csak máshogy, és ez így a jó

xaba99 · http://landf.blog.hu 2018.07.25. 09:52:30

"A KRESZ szerint a robogó az motor, úgyhogy nincs miről beszélni!"

Ezt gondolom úgy kell érteni, hogy robogó=SMKP, és akkor máris nem motor a robogó.

Up! 2018.07.25. 09:53:06

Mivel robogósként tényleg az a célom, hogy minél olcsóbban eljussak A-ból B-be, ezért a 7-es és 8-as pontot én még sosem éreztem, így bizton állíthatom, hogy a robogó nem motor... :)

Up! 2018.07.25. 09:53:43

@xaba99: nem csak 50 ccm-es robogók vannak...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2018.07.25. 09:57:16

@Up!: Tudom, de gondolom, hogy akik azt mondják, hogy a robogó nem motor, azok nem a 650-es Burgmanra gondolnak, hanem az SMKP-kra.

Milka1315 2018.07.25. 10:06:43

1. A hangos kipufogó tényleg életet ment és most nem a rajoskodó hülye gyerekre gondolok a speedmocin. Ha normál tempóban motorozol a városban mondjuk egy honda kisrobogóval, nem tudsz ugy menni 10 kilométert, h ne huzzák rád a kormányt a figyelmetlen vezetők. Ez tapasztalat. Nekem is hangos a kipufogóm és utálom mert kurva idegesítő de muszáj..

2. A bukósisakok nem véletlen kerülnek annyiba amennyi. Rengeteg fejlesztés és kutatás van egy-egy típusban. De ha te így gondolod, hogy kevés az eltérés, akkor tételezzük fel, hogy elmész motorozni. Balesetezel mondjuk 50el mert a halk motorod miatt rádhuzza a kormányt a figyelmetlen sofőr aki bömbölteti a zenét és nagyon érzi a vezetést. Van rajtad egy 15ezres szar műanyag nyitott sisak mert ugye szerinted tök mind 1 mert nincs különbség. Had kérdezzem meg mi marad a fejedből ha mondjuk pofára esel, csúszol a betonon 5 métert az álladon és plusszba még neki egy villanyoszlopnak?! Utána már bánni fogod hogy nem drágább sisakot vettél, ha az eses után életben maradsz.

Etniez 2018.07.25. 10:13:04

@Milka1315: nem a tescós sisakokról van szó. De ha veszel egy márkásat 50.000-ért az simán véd annyit, mint egy 300.000-es.

Egy Hun Hunniából 2018.07.25. 10:23:28

Nekem MINDEN 2 kerekű (1 nyomon haladó) jármű BRINGA! :-D
(Legfeljebb kicsi vagy nagy ;-) )

Fülig José 2018.07.25. 10:33:11

ennyi marhaságot ilyen kis helyre összehordani nem kis teljesítmény...
1 ésszel kell motorozni és nem lesz baj. ha vezetéstechnikai tréningen (???) kell tanulni a gép kezelését kezdj inkább horgolni.
2 az enyém a leghangosabb kipufogó, pont leszarom ki-mit gondol. akinek nem tetszik, bekaphatja. (elég antiszociális?) nekem tetszik, azért ilyen.
3 inkább gondolkozz legalább olyan gyorsan, ahogy repülsz. mivel ez sokaknak ülve is szinte leküzdhetetlen nehézséget jelent, mit várunk menetben? sebaj, több hely marad.
4 szétröhögöm magam amikor a félnyolcéves kiscsávó az ezres seggrakétájához hétszázezres sisakot vesz, de egyébként póló+ strandpapucsban tolja. grat!
5 egy f@szt. én vagyok a vadász, jövök, takarodj. többnyire szabályosan közlekedem, mástól is ezt várom, ha nem megy magától, segítek. kétszer még sose kellett szólnom.
6 oravecznóra besegített?! bazz....
7 szintén...
8 ha azt nézem, hogy rád vadászik mindenki nem lehet egy kellemes élet.. vegyél inkább Krazt, az tuti.
9 welcome to hungary.. az vagy amit mutatsz, majd megszokod... itt is vannak megmondó emberek, kíváncsi lennék élőben...?
10 a kresz szerint a robogó a segédmotoros kerékpár. moped, mofa, f.o.s., ilyesmi.

Mate12345 2018.07.25. 10:53:57

@Milka1315: A nyitott sisak külön történet. Az bármilyen drága, nem igazán véd.

Krisi 2018.07.25. 10:58:30

@Milka1315: hogy lehet hogy naponta motorozok 50km-t át a fővároson csúcsforgalomban (Óbudáról Csepelre), és évente van kb 1 alkalom hogy egy figyelmetlen autós rámhúzza a kormányt, neked meg minden 10km-en megesik az ilyen? talán meg kéne tanulni normálisan közlekedni. ha úgy mész mint egy retardált akkor még a hangos kipufogó se segít.
pláne hogy a hang hátulról jön, az autós viszont előtted van - többre mennél ha inkább felkapcsolnád a reflektort, mert mire meghall már rég előtte jársz. ha meg az álló autók között csorgok előre a lámpánál akkor az fog észrevenni, aki belenéz a tükörbe, aki nem figyeli a tükröt az a hangra se fog felfigyelni. rengetegszer van hogy előttem megy egy idióta a 150 decibeles kidörrenőjével, a paraszt még túráztatja is, de az előtte lévő autós le se szarja...
arról nem is beszélve hogy újabban mindenki veszi a batár SUV-okat dupla szélvédővel a jobb hangszigetelés miatt, hallgatják még benne pluszban a zenét, a légkalapácsot se hallják benne mert egy rohadt nagy bunker az egész autó..
szóval tanulj meg inkább defenzíven közlekedni és akkor nem lesz szükséged herélt kipufogóra, ezáltal paraszt se leszel, mindenki jól jár :)

2-es pont bukósisakok: ugyanazt a kategóriát hasonlítsd össze! ennyi erővel mutathanék 500 dolláros designer nyitott bukót aminél jobban véd egy 10 éves lefingott zárt MDS, mert utóbbi zárt.. almát körtével
a drága bukó amúgy nem sokkal véd jobban, ha pl. összehasonlítasz egy alsó kategóriás állvédős 15ezres sisakot egy 300ezres Schuberth-tel. ott annyi lesz a különbség hogy az utóbbinak jobb a design-ja, könnyebb párszáz grammal, menőbb a formája, kényelmesebb, van benne kialakított hely a bluetooth csatlakozónak és jobban hangszigetel 140-es tempónál.
de védeni egyáltalán nem véd sokkal jobban, hiszen nagy tempónál nem abba hal meg a páciens hogy széttörik a bukó, hanem hogy belül az agy nekicsapódik a koponya falának 6g-vel. ez ellen nincs az a bukó ami megvéd.
kisebb tempós csattanásnál meg az olcsó sisak ABS anyaga se fog széttörni, és ott is ugyanúgy egy szivacsos réteg fogja tompítani a fej hirtelen lassulását.
magyarul ha 100-nál kikanyarodik eléd egy Ducato és direktbe megfejeled az oldalát, akkor mindegy hogy Lidlis sityak vagy egy Schuberth van a kobakon, vége a történetnek :(

Mate12345 2018.07.25. 10:58:35

@Etniez: Védeni tényleg védi a fejet. Egy drágább sisakban sok extra van (rendes szellőzés, hangszigetelés, stb...) de plusz biztonságot nem sokat ad. Persze egy drága nyitott sisak sem véd annyit, mint a legolcsóbb zárt sisak.

szikenszöcske 2018.07.25. 11:19:50

szoktam figyelni a tükröket, meg segítek a motorosnak haladni ha tudok, de amikor semmi nincs a tükörben, 3 mp múlva meg engem előz, olyankor kicsit mindig értetlenkedek, mert mi van ha egyszer nem figyelek/ nem jó tempóban nézek a tükörbe és mégis elkezdek előzni, másodsorban faszér' nem megy zárt pályára meghalni az ilyen?

Macropus Rufus 2018.07.25. 12:37:24

Hangos dobok: simán kivonatnám a forgalomból őket. Aki meg kűlföldi az nem jön ide be amíg nincs megoldva a zajcsökkentése. Ennyi. De mind ha nem is akarnának ezzel foglakozni. Nekem meg 134 papírt kell kitőlteni meg hivatalokkal egyezkedni, ha csak a gyári gátlókat valami sportosra cserélném. Ők meg ráraknak / leszednek valamit a vasról ami miatt 180db lesz a zajnyomás mögötte, de engedély az nem kell... Am úgy tudom, hogy van egy törvény ami a zajterhelésről szól.

Krisi 2018.07.25. 12:52:01

@Macropus Rufus: ugyanúgy kell ám papír a nem gyári kipufogóra is mint a sportfutóműre. azt csinálják hogy műszaki előtt ráteszik a gyárit, áttolják a vizsgán, aztán hazamennek és teszik is vissza az Akrapovic-ot.
de ha megállítja a rend őre akkor ugyanúgy kivonatja a forgalomból a motort is ha nem a gyári cucc van rajta
más kérdés hogy a rendőr rohadtul nem foglalkozik vele

szeme közé, laposan! 2018.07.25. 12:58:47

@szikenszöcske: "egyszer nem figyelek/ nem jó tempóban nézek a tükörbe és mégis elkezdek előzni" ilyen esetben is sajnos te leszel a baleset okozója. Mögötted vagy jönnek, vagy nem, de neked ez utóbbiról minden mp-ben kell meggyőzve lenned, nem minden 3.-ban.

Nap 2018.07.25. 13:06:09

Mintha találkoztam volna olyan fazonnal, akinek nyitható (zárható) volt a dobja.
Amúgy, életet menthet a hangos dob, a holttérben nem látszik a motor, de hallatszik.
A robogó meg egy száguldó sámli.

A Mestered 2018.07.25. 14:01:38

@szeme közé, laposan!: " ilyen esetben is sajnos te leszel a baleset okozója." ez nagy tévedés. Az eredeti posztban arról beszélt amikor olyan sebességgel húznak el melletted, hogy időd sincs felfogni, hogy mi történik. Ha tegyük fel 110-es táblánál 100-el közlekedve 200-al érkezik a delikvens melléd, akkor ő lesz a hibás, hisz nem számíthatsz rá, hogy a a jog szerinti max 10km/h-s különbség(110-nél nem mehetne gyorsabban) helyett 100km/h lesz. Az egyik esetben 5-ször sávot váltasz vagy lekanyarodsz, a másik esetben még éppen csak elindul picit oldalra az autó és már csattan. Aki 50%-kal túllépi a sebesség határt az már sáros a bírósági gyakorlat szerint, de ott még sokszor megoszlik a felelősség, 100%-os túllépésnél viszont többnyire már csak a gyorshajtó kap büntetést.

Etniez 2018.07.25. 14:13:41

@Krisi: ha még Sokra lenne, de az drága. Helyette van bizonylat nélküli fos.

erol 2018.07.25. 15:09:23

A videón egy köcsög ijesztgeti a gyalogokat, ez kinek előnyös?

Etniez 2018.07.25. 15:13:29

@Etniez: ha még Akra lenne, de az drága. Helyette van bizonylat nélküli fos.

ceruzah 2018.07.25. 16:11:19

@xaba99: a robogó NEM csak segédmotoros kerékpárt jelent, hanem akár 600 cm³-s, de robogó alkatú, vázú motort. Üléspozíciótól, váztól függ, hogy mit nevezünk robogónak. Ha az ülés alatt van egy csomagtartó, akkor az robogó szerintem.
Én a robogókat már jobban szeretem, mint a motorokat. Nyilván nem terpere, de útra kényelmesebb egy robogó. Vezetőnek, utasnak is.

Egy 125 cm³-s vagy 150 cm³-s Yamaha robogóval is tudsz olyat száguldani egy hegyi szerpentinen, hogy kiugrik a szíved a mellkasodból.
És vannak 125 cm³-s motorok, amik nem erősebbek egy ugyanolyan motorral szerelt robogónál, de motor alkatú vázuk van.
Szóval meddő vita ez.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2018.07.25. 16:12:50

@ceruzah: Lehet, hogy kicsit félreérthető voltam, olvasd el, amit kettővel alá írtam.

Petyahu 2018.07.25. 16:17:29

+1 Mekkora baromság :D

Robogó rendszám nélkül = Segédmotor kerékpár (50ccm)
Robogó rendszámmal = Motorkerékpár

Nem ártana ezt tisztázni :D

Labasmaz 2018.07.25. 16:59:44

@Etniez: A hangos dobra semmi szükség, amikor a piros lámpánál araszolsz. Lehet, hogy segít, de hogy szükség nincs rá, az tutter...

Meg úgy általában sincs rá semmi szükség. A motor gazdájának lehet, hogy 5 centit nő minden egyes gázadásra, de mindenki mást csak irritál, és nem is minden alap nélkül.

A Mestered 2018.07.25. 17:03:10

@szeme közé, laposan!: Mit is? Am olvass utána, ne csak hülyeségeket írogass.

Labasmaz 2018.07.25. 17:05:03

@Milka1315: Aki állrész nélküli sisakban motorozik, pláne esetleg csak "agykupakban", az meg is érdemli azt a sorsot, amit kihívott maga ellen. Igen, az SMKP-val is könnyedén lehet akkorát perecelni, hogy bizony, jól jön az integrált sisak, akármilyen kényelmetlen is.

A másik verzió a felhajtható állrészű sisak, amikor nyitva motorozik valaki vele. Egy erősebb fékezés, az állrész leesik az arc elé, már nem is lát semmit... Ráadául felnyitva sokkal kevesebbet véd. Az egész sisak védelmét úgy tervezték, hogy elöl az álrész ott van reteszelve, összeköti a két oldalt.

szikenszöcske 2018.07.25. 17:31:04

@szeme közé, laposan!: országúti események ezek. értem.én, hogy minden pillanatban tudnom kell jön-e mögöttem valaki, de az ember (főleg én :)), pláne ha amúgy előzni készül, akkornem tud egyszerre figyelni az előtte lévőre, a szembejövő sávra, a helyre ahová igyekszik majd a technikával beállni, és hátra.
nem folyamatosan úgy értem.
és vannak motorosok (szerencsére kevesen), akik két visszapillantózás között a semmiből ott vannak.
értem én hogy nagyon megy a gép, de ha pont holt térben jár, akkor mindenkinek szopóág, de főle a motorosnak.
ebben semmi düh, vagy népnevelés nincs részemről, általában úgy vagyok vele, ha annyira megy, akkor az is lehet, hogy nagyon jó okkal teszi, még ha szabálytalanul is, csak egyszerűen nem lehet rá számítani.
olyan ez, mint amikor jobbról húz el az ember mellett, nincs rá rutin, vagy mákja van vagy elnézzük.

decoati 2018.07.25. 19:43:55

7 vs. +1
Arrogancia rulez

Pujo 2018.07.25. 19:56:20

A kipufogó ügyében tévedsz. Teljesítménynövelési céllal nyitottam a kipufogó, utána úgy éreztem magam, ahogy Mózes éreztette a Vörös-tengernél. Szétnyílik az autótömeg és elengednek. Nem azért, mert félelmetes lettem, hanem azért, mert az autósok észrevesznek és ilyen jó fej a legtöbbjük. Mikor nem úgy tűnik,akkor is a legtöbb esetben csak nem tudják, hogy ott vagy.

Etniez 2018.07.25. 19:56:30

@Labasmaz: Nekem nincs is, pedig naponta motorozom 15 éve, 250.000 már letudva kétkeréken.
És évente egy-két necces helyzet van csak, nem naponta, mint egyeseknek.
Biztonság tanulható!

Etniez 2018.07.25. 20:12:37

@Pujo: Persze Kicsim, oszt mennyi plusz ló lett? 1 vagy 2?

Hilux94 2018.07.25. 20:17:57

A poszt iroja sosem ult hangos kipufogoju motoron, ez boritekolhato...

Lebarmozott vidéki 2018.07.25. 21:42:53

@Krisi:
'többre mennél ha inkább felkapcsolnád a reflektort'
Hogy szorulna a fejére a sisak az összes reflektorozó bunkónak!

rossolemans 2018.07.25. 22:56:25

Krisi! Majs szólok Rossinak, hogy nyugodtan felvehet eg lefingott mds-t is az is ugyanannyit tud, hiszen buko az csak 1buko...:-)))

viccet félre téve, a bukó anyaga rettentő sokat számít. A kompozit anyagok (üvegszál, karbonszál, dinema-vectran-carbon, titanium-vectran - carbon nem csak azért jobbak, mert 100g.-mal könnyebbek a polycarbonátnál, hanem azért, mert elnyelik az ütközés során fellépő rezonanciát ami az agyrázkódást okozza. Ezt a rezonancia elnyelő képességets sem az ECE szabvány, sen a Sharp teszt nem méri. A balesetek során a legnagyobb probléma a TBI (Traumatic brain injury) ez az agy duzzanata ami egy kompozit sisakban sokkal kevésbé lép fel mint a polycarbonátban. Ezt kéne átgondolni amikor sisakot veszel....

orbison 2018.07.26. 06:25:40

@Labasmaz: Felhajtható sisak.... arra gondoltál már, hogy hirtelen lassulásnál, ha lecsapódik a sisak eleje, azzal meg is oldódik a "nyitott sisak" probléma? Akkor van gond, ha le van biztosítva lecsapódás ellen.. na olyankor nem lesz megvédve az arc..... Széles utat Mindenkinek! :)

midnightcoder2 2018.07.26. 06:43:05

Mondjuk én pont a hangos kipufogó miatt tiltanám ki a motorokat a városokból. Roppant jó, amikor a tahó az Üllői úton ordíttatja végig az ipari hulladék vaskecskéjét éjfélkor és az jó pár ezer ember aki az út mellett lakik hi-fi minőségben hallgatja. Aki két keréken akar közlekedni az biciklizzen, ha pedig lusta tekerni, annak ott az e-bike.

rossolemans 2018.07.26. 07:19:20

@Etniez: Csak egy kérdésem lenne: Ha az 50 rugós polycarbonát sisak ugyanolyan biztonságos mint a 300-ezres kompozit, akkor a versenyzők miért nem műanyag sisakban nyomják?? Még egy országos.... bajnokságon se látok műanyag sisakot a fejeken.

Labasmaz 2018.07.26. 07:57:44

@orbison: Nem csukódik le rendesen, pont szemmamagasságban áll meg az alja, hogy nem látni semmit. Szerinted honnan tudom? :-) Szerencsére még tanulás közben, a tanpályán történt, elég alacsony tempónál. Na, azóta mindig gondosan becsukom indulás előtt.

A másik, hogy ha le is pottyan az eleje, rendesen reteszelni akkor sem fog, és onnantól kezdve pont annyit ér, mint halottnak a csók.

Labasmaz 2018.07.26. 07:59:29

@Etniez: Erről van szó. A motorozás egészen másról szól, mint hogy az egyenesben nyélgáz és mindenki takarodjon az utamból mert jövök...

Labasmaz 2018.07.26. 08:00:07

@rossolemans: Az ő sisakjuk még csak nem is a 300 ezres kompozit. :-)

Labasmaz 2018.07.26. 08:04:38

@Pujo: Hány lóerőt nyertél vele? Legalább kettőt, de lehet, hármat is...? Ne vicceljünk, kérem. Ha 100 LE-s motort akarsz, akkor vegyél olyat, ami 100 LE, ne az ötvenest próbáld oda feltuningolni ilyen módszerekkel.

A másik fele meg a nettó önzés, "én szamár előre", meg "mindenki takarodjon előlem, mert jövök", és "mindenki más le van xarva". Te sem vagy több, mint bárki más az ott autóban ülőktől, és semmiféle elvárásod nem lehet, hogy mivel motorral vagy, ezért el kellene engedjenek. Cserébe viszont fél kerületnyi ember életét keseríted meg az üvöltő szörnyetegeddel. Gratulálok.

Etniez 2018.07.26. 08:28:52

@szikenszöcske: előzés:
Felméred az előtted haladó sebességet és nézed a tükröt. Megnézed, hogy lesz-e elég helyed előzni. Ha igen, akkor index majd tükör és VÁLL FÖLÖTT NÉZÉS. Ezt így tanítják. És nem fogsz elütni senkit. Ha erre nem vagy képes, akkor nincsenek meg a képességeid a vezetéshez.

Etniez 2018.07.26. 08:31:49

@rossolemans: szponzor. Továbbá versenypályán más esni, mint közúton. Ha 200-al kicsúszik a bukótérbe akkor túled. Közúton a felét sem fogod, beleakad valamibe a tested és leszakadnak a belső szerveid.

Etniez 2018.07.26. 08:34:51

@Labasmaz: én tudom, ezen a héten csak azért motoroztam négyszer, mert még csak csütörtök van. Nem éretem ezeket a hangos kipufogós embereket, nekem nincs gondom az autósokkal, meg kell tanulni olvasni a forgalmat.

szikenszöcske 2018.07.26. 09:07:28

és mi történik gyökkettő másodperc múlva, mikor épp váll fölött nézel előtted pedig fékeznek? :)

_B_ 2018.07.26. 09:16:42

"5. Vezess úgy, mintha mindenki rád vadászna!"
Hú ez mennyire így van. városi tapasztalat, hogy 80% nem vesz észre, és rajtad keresztül akar sávot váltani, 10% direkt rádhúzza, vagy akadályoz, mert ha ő dugóban áll, akkor te se haladj. Meg van 10% aki figyel, és normálisan közlekdik.
Amúgy a motorosoknál sem jobb az arány, szívesen lerúgnám a vasról amikor a lehúzott ablak mellett túráztatja a kibelezett szarját, vag szembejövőket leszarva előz.

Krisi 2018.07.26. 09:32:31

@rossolemans: ok, átgondolom - csak a pénztárcám gondolja máshogy...
(nyilván hülyeség a motor árához hasonlítani a dolgokat, de azért nem túl reális a kb 250ezer forintos motoromhoz egy 400ezres carbon sityak)

amúgy köszönöm az infókat, ma is tanultam valamit, már megérte idelátogatni (tényleg).

de ettől függetlenül is kitartok amellett, hogy védelem terén lényegi különbség nem nagyon van az olcsó és a drága sisak között, vagyis ha kifordul elém a pakurát szállító ZIL 80-nál és megfejelem a platót, akkor teljesen mindegy hogy Rossi sisakja van rajtam vagy egy akciós LIDL sajátmárkás, mert mindkettőben ugyanúgy 50mm alatt lassul 70-ről 0-ra a fejem, és itt nem az a baj hogy széttörik a koponya, hanem hogy belül az agy egy placcccs kiséretében szétkenődik a ****-ba

de tudom, meg van rá az esély hogy 60-nal pont úgy taknyolok hogy a szar sisakban szobanövénnyé változok életem végéig, viszont ugyanezt egy üvegszálasban megúsznám annyival hogy csak járni és beszélni kelljen megtanulnom fél év kóma után.
ez mindenkinek a saját döntése. én mindenesetre az 5 éves közép-szar MDS sisakomban nem fogok ezen parázni, én úgy motorozok hogy ne essek el :D

a felhajthatós témához: olyan még sose volt nekem hogy menet közben satuféknél lecsapódott volna és nem látok semmit, mondjuk ez egy 40ezres bukó tehát azért nem a legalja, de ha egyszer felhajtottam akkor úgy is marad. én úgy vagyok vele hogy amikor lassan araszolgatok a belvárosban akkor fel van hajtva mert egyrészt kényelmesebb, másrészt jobban látok, hallok és érzékelek benne - tegyük hozzá hogy ez esetben vagy napszemüveg vagy átlátszó munkavédelmi szemüveg mindig van alatta, nem jó poén ha 40-nél a szemembe száll egy darázs.
aztán ha felváltok 4-be vagy afölé akkor már hajtom is le az állrészt és úgy tovább.
persze tudom, 30-nál is lehet akkorát taknyolni hogy én leszek utána a Scarface, ennyi rizikót bevállalok, én döntésem és kész :)

Zebu Lon 2018.07.26. 09:34:41

A 11.pont lemaradt: motoros = donor

Krisi 2018.07.26. 09:58:19

@_B_: nagy gyökér lehetsz közlekedés terén ha az autósok 10%-a direkt rádhúzza a kormányt, felteszem nem ok nélkül.
a másik 80% meg azért nem vesz észre, mivel ők mennek 30-cal te meg 90-nel.

mintha más bolygón élnénk komolyan mondom. én azt látom hogy az autósok:
70%-a le se szarja a motorosokat, velük amúgy semmi baj nincs, mennek szépen meg én is megyek, harmóniában, senki nem zavar senkit, én se őt, ő se engem
25% figyeli a tükröket és segíten is szokott (nekik full respect!)
4% se hall se lát, ha mondjuk lavíroznék előre és pont nem férek el mert átlóg a másik sávba, ott állok mellette de még úgy se vesz észre. ő az aki szintén figyelmetlenségből rám húzza a kormányt sávváltáskor, mert látom a tükréből a szemkontaktus hiányát, hogy bele se néz, csak megy. ők már veszélyesebbek, de ők se direkt kibaszásból csinálják, egyszerűen csak balfaszok és/vagy járművezetésre alkalmatlanok
1% pedig a tényleg seggfej, amit írtál is hogy "ha én szopom a lőcsöt itt a dugóban akkor te se haladj" hozzáállással. ő az aki látja hogy mennék előre de direkt behúzza a vasdobozát középre, majd diadalittasan néz a visszapillantóba, hogy ő most jól megmutatta - az más kérdés hogy ilyenkor törvényszerűen marad egy marha nagy hely jobb oldalon, én meg onnan kikerülöm és a képébe röhögök :D
meg ő az aki jön szembe a tömött rakparton, én megyek középen mert simán elférek, senkit nem zavar mert még 2 kamion között is simán van 1méter hely ami nekem elég. na de ilyenkor jön ő, és direkt behúzza a kormányt középre, mellé pedig még villog és dudál is
de ez tényleg kb maximum 1%, jó ha havonta egyszer belefutok egy hasonlóba, szerencsére kevés van belőlök

ami viszont sokkal rosszabb az a gyökér motorosok aránya, az legalább 25-30%, ha nem több. ide tartozik a járdán dudálva 30-cal csapatós robogós (ezeknek tényleg péklapát járna), az országúton 210-zel verető hasalós motorosok, az éjjel 2-kor 14ezres fordulatos sportkipufogós szarzsákok, a chopper/cruiserek nyitott leömlővel akiknek a fél kerület tudja hogy épp hányadik fokozatban repesztenek.
és a legnagyobb szar alakokat a végére hagytam, aki beáll a két kocsisor közé, de nem halad. és még a tükröt se nézi, mert akkor látná hogy én mögötte haladnék. nekem tökre alap hogy ha látom hogy dugóban utolért egy másik motoros, akkor az nyilván azért van mert gyorsabb nálam, ezért elengedem. de ezt k**va sokan nem így gondolják, és blokkolják az egész utat hogy más se tudjon haladni.

szóval összességéban, arányait nézve szerintem sokkal több a szarházi motoros mint a a köcsög autós, mondom ezt elsősorban motorosként.

Labasmaz 2018.07.26. 10:22:09

@Krisi: Nekem csak egy "xar" Schuberth C3-asom van, de azt menet közben egy kézzel ugyan le nem hajtod, hogy rendesen be is reteszeljen mind a két oldalon...

Ma reggel amúgy egy motorost vasaltam ki kevés híján. Bal kanyar egy kb. 45 fokban érkező útról. Az volt a szerencséje, hogy volt egy bringás, aki miatt nem húzódtam ki egyből a járda mellé a következő lámpánál a jobbkanyarhoz, így elfért a járda és köztem, hogy utána nyélgázzal elmenjen a bal sávból egyenesen az éppen pirosra váltó lámpa alatt.

Labasmaz 2018.07.26. 10:24:02

@szikenszöcske: Miért fékeznének? Egyébként te autósként soha nem szoktál oldalt kinézni az autódból, hogy van-e valaki ott melletted? Mondjuk elég baj, ha így van, mert akkor ezért nem veszed észre a motorost sem az autód mellett, és pl. váltasz rá sávot.

rossolemans 2018.07.26. 11:04:59

@Etniez: figyi a hobbyversenyzők, vagy ringre járó amatőrök se hordanak poly sisakot. Szóval nem a szponzor miatt van. A kompozit sisakok sokkal jobban elnyelik a rezonanciát, ezért a súlyos agyrászkódás esélye kisebb. Kisebb eséllyel lesz az illető szobanövény. Mondok még valamit: El fog jonni az ido, amikor, ha egy ilyen szerencsetlent aki 15 eves, szarra hordott sisakot visel elut egy telthazas a suv-javal, es a suv-os a hibas, a vétlen motoros csavo mondjuk maradando agykarosodast szenved, a suvos biztositojanak kellene az apolasi koltsegeket, rehab, eletjaradek stb fizetni, nem fognak dellazni semmit, mert a biztosito ugyvedje be fogja bizonyitani, h 1 modernebb kompozit, ece sisakkal a baleset agykarosodas nelkul tulelheto lett volna, tehat nem jar a love... sajna ez a durva realitás

rossolemans 2018.07.26. 11:13:21

@Krisi: a 80-nal megfejelt ZIL platónál valóban mindegy a sisak anyaga, de azért az emberek többsége szereti a kalkulálható rizikót, ezért kötnek biztosításokat is. Abban gondolom egyetértesz, hogy a baleseti sérülés a legdrágább, munkából kiesés,

Etniez 2018.07.26. 11:59:44

@szikenszöcske: életszerűtlen. A fenti módszerrel kivédhetsz bármilyen reális közúti veszélyt. Ha lusta vagy, vagy hirtelen indulásból előzől akkor ne a motorosra mutogass mert te sem tetted meg a te kötelességed.

Krisi 2018.07.26. 12:01:25

@rossolemans: erre azért még jó pár évet várni kell, de inkább soha nem lesz ilyen. ha valaki balesetet okoz és a másik autóban 3-an lebénulnak mert egyik hülye se volt bekötve, akkor is fizet teljes pénzt a biztosító. ha elütsz egy részeg kivilágítatlan alkeszt két falu között akkor is full pénzt fizet a biztosító, és itt sincs lehetőség mérlegelésre.
ezek után ha ha valaki mindent megtesz a biztonsága érdekében - ergo hord sisakot -, akkor pláne kuss van a biztosítónak, akármennyire dörzsölt az ügyvédje.
a fenti pédád akkor működne, ha mindenkinek alanyi jogon járna egy modern, kompozit sityak, de valaki dacból nem hordja. azt viszont ne várjuk már el a havi 80ezer nyugdíjból élő Tibi bácsitól a horgászni járós Simsonjával, hogy 4 havi nyugdíjából vegyen magának egy fullos kobakot :D

szikenszöcske 2018.07.26. 12:18:37

@Labasmaz: nem erről van szó. a tükröt normálisan beállítva, végig látok egy-egy sávot az autó mellett, a középsőben pedig mögött. tolatásnál egyértelmű, hogy az ember forog mint a ringlispír, mert a holtterekben lehet ember, kutya, oszlop, akármi.
főúton nem nagyon, pláne kocsisor végén.
városban, párhuzamos közlekedésnél is van idő fejforgatni, és kell is, mert ott sem egyértelmű a dolog.
de amikor mennek az ember előtt az autók, és folyamatosan lassul az oszlop, vagy csak még a végén nem látható dolog van az elején (szabálytalankodó/traktor/gyalogos/biciklis/lovasszekér/műszaki hiba stb, aminek fele igazából elő sem fordulhatna ott), akkor nyilván az ember előre figyel, ki fog előzni, fog-e egyáltalán valaki, én tudok-e, van hely, szabad út és így tovább. erre mondjuk van egy-két másodperc. akkor hátrafigyelés, engem nem kezdtek előzni, vissza előre, hogy szabad-e a pálya, aztán megint hátra, de közben már index, húzódás, gyorsítás. Az egész gyorsabban történik, mint a leírása. Na és ha ilyenkor jön a motor 150++ körül, tényleg a semmiből, akkor jobb ha szerencséje van, mert 10 esetből hányan oldják meg a dolgot szerinted?

Krisi 2018.07.26. 13:01:11

@szikenszöcske: egyszer volt hogy békésen araszolgattam kocsival az Astoria felől a Deák irányába, külső sávban. egyszer csak jobbról(!) bevág elém egy robogós futár, és elkezd teli pofával anyázni, hogy rohadjak meg. mondom he? nem csináltam semmit csak haladtam séta tempóval a sávomban :D
azóta próbálok rájönni hogy miért kellett volna figyelnem a biciklisávból bevágó baromra, egyelőre nem sikerült.
szóval ilyenek is vannak, és az a legszebb hogy még nekik áll feljebb amikor ők a gyökerek.

_B_ 2018.07.26. 13:46:48

@Krisi: "nagy gyökér lehetsz közlekedés terén ha az autósok 10%-a direkt rádhúzza a kormányt, felteszem nem ok nélkül."
"meg ő az aki jön szembe a tömött rakparton, én megyek középen mert simán elférek"...
Na akkor most ki a gyökér? :))

A szándékos akadályozókat körbemotrozni tényleg jó móka!
Motorsból a legjobban azt röhellem, amelyik betámasztja a versenygépet a két sor közé, mert nem fér el. Ahelyett hogy behúzódna valamelyik sávba, inkább büszkén feltartja a robogóst meg a biciklist.

Szóval nem vitatkozom, lehet hogy motorosból több a szarházni :D

vbn 2018.07.26. 14:02:44

Rossz a cím!!! Helyesen nem 9 +1, hanem 8 + 2!!!

(mert a 10 az olyan snassz...)

rossolemans 2018.07.26. 14:13:26

@Krisi: Nem tudom honnan vetted, hogy 320 ezer egy karbon sisak, az enyém 120 volt és szuper jó. De van már 50-ért is üvegszálas, sőt ha nem akarsz divatozni akkor a pár éve az üzletekben elheverő akciós darabokért sokszor csak 20-25 ezret kérnek.
Pont az a jó, hogy a modern anyagok ma már viszonylag olcsón elérhetőek mindenki számára.
Szóval nyugodtan cseréld a lefingott mds-t, meglepően olcsón fogsz gólokkal jobbat kapni.

rossolemans 2018.07.26. 14:15:36

@Etniez: Akkor tehát mondhatjuk, hogy a közút veszélyesebb mint a versenypálya? Mert ha ez így van akkor pláne kéne a jó sityak....

Krisi 2018.07.26. 14:26:55

@_B_: bazz, és tényleg, jogos :D

@rossolemans: ha így folytatom a használatot hogy egy szezon alatt 5-6ezer belemegy, akkor lehet hogy jövőre aktuális lesz egy új bukó, és bár továbbra se szempont hogy mi az anyaga, azért majd ha nézem hogy a két tökre ugyanoylan közül az 5000-rel drágábbnak nem ABS hanem üvegszál vagy hasonló polimer az anyaga, akkor csak miattatok rádobom a másfél tank benzin árát :)

szikenszöcske 2018.07.26. 14:31:45

@Krisi: Na a másik az anyázás. Számtalanszor van olyan, hogy rosszul mérik fel a tempót és kihajtanak az ember elé (autóval is). Vagy éppen előzök, de az út széli parkolóból kihajt elém, mert csak balta nézett, aztán kapkod.
Legtöbbször elég egy lassítás, és mindenki mehet dolgára, de nem, külön energiát feccölnek bele, hogy kürtöljön, villogjon, hőbörögjön.
Egyetlen egyszer szakadt el a cérna, egy kis "másfél sávos" mellékúton a szembejövőt igyekeztem elengedni, ilyenkor mindketten húzódunk, lassítunk vagy megáll valamelyikünk, a padka nagyon rossz, de legtöbbször nem is kell lehajtani az útról, elférünk.
Húzódtam, a barom meg elseper mellettem kb. 60-nal, minden látható akarat nélkül, kopp, a két külső tükör összeért.
Hátraballagtam, kivettem a keresztkulcsot, megyek a sofőr felé, egy szó nélkül.
Kezdte volna, de láthatott valamit, kitöltöttük a betétlapot és mindenki ment dolgára kb. két mondattal.
"én rontottam el/magam is úgy gondolom, aláírás, kampó"

Etniez 2018.07.26. 15:08:19

@Krisi: Az autósok ugyanilyenek.
Egyszer engem is elcsaptak, főúton haladtam a lassan csorgó, több száz méteres sor mellett. Kereszteződéshez értem, a mellettem haladó autó meg elindult egyenesen, aztán a kereszteződés feléhez érve észrevette, hogy megáll a sor, ekkor úgy gondolta, hogy akkor inkább elfordul hátha arra gyorsabb. Index nélkül berántotta a kormányt balra, én meg pont melléértem.
Kiszállt üvöltve, hogy ész nélkül száguldozok, hülye motoros vagyok, stb. A valóságban pedig 20-30-al mentem a 10-15-el csorgó sor mellett, már legalább 1 perce észlelnie kellett volna, ha tükörbe nézett volna.

Mielőtt a Kresz professzorok kioktatnának megjegyzem, hogy főúton szabad előzni kereszteződésben.
De azóta megtanultam, hogy nem kell erőltetni :D

Szóval nem kell mindig a motorosokat hibáztatni, lehet hogy észre sem vetted, hogy csináltál valamit.

Etniez 2018.07.26. 15:11:20

@rossolemans: Természetesen veszélyesebb, hiszen a motorosok esnek-kelnek a futamokon és alig halnak.

A titok a teljes bőr védőfelszerelés, remek kesztyű, bukósisak és csizma, hosszú bukótér ahol elhasználódik a mozgási energia és az azonnali orvosi segítség.

A közúton ezek nem adottak, azt a balesetet, amibe belehaltál egy 50.000 Forintos bukósisakban, azt egy 300.000 Forintosban sem fogod túlélni. A motorosok nem abba halnak bele, hogy széttörik a bukósisak, hanem hogy összeroncsolódik a testük.

szikenszöcske 2018.07.26. 21:42:17

@Etniez: futamon úgy tudom akkor van nagy baj, ha nem "csak" csúszik a pilóta, hanem forogva-bucskázva bukik. na ez országúton szinte garantált, még ha nincs forgalom akkor is esélyes.

szikenszöcske 2018.07.26. 21:43:46

@Labasmaz: ha az autó mellett jár, ott van a tükörben, ha mögötte és indexelek, akkor pedig ugye nem mehet el mellette.

Labasmaz 2018.07.27. 07:52:50

@szikenszöcske: Ez rosszabb volt, ugyanis jobbról ment el mellettem a motoros a balkanyarban, ahol én éppen jobbra húzódtam volna a következő jobbkanyar miatt, ha nincs ott a biciklis. Akkor pedig tutter felkenem a járda szélére.

Labasmaz 2018.07.27. 07:55:36

@szikenszöcske: A sima csúszás sem mindegy. Pályán bukótér van, van hová csúszni. Az utcán meg jön a járda széle, villanyoszlop, szembejövő autó stb... :-(