Ezeket motoros szólásokat, mondásokat már biztosan hallottad, sőt lefogadom, hogy jópárat már te magad is használtál. Vannak köztük oltári nagy baromságok és hatalmas igazságok is. Ki így, ki úgy értelmezi. Lássuk hát az én szubjektív értelmezésemben mit jelentenek ezek az eléggé elcsépelt kijelentések.
1. Kétféle motoros van: aki már esett és aki esni fog.
Ezzel teljes mértékben egyet tudok érteni, mégha sarkosítva is van és ki lehetne kezdeni. Ha motorozol előbb-utóbb perecelni fogsz. Ha pedig buktál már az nem jelenti azt, hogy utána sérthetetlen vagy, mert attól még újra felnyalhatod az aszfaltot. Lehet ezzel vitatkozni, de neked van olyan ismerősöd aki motorozik és még nem esett? Ha van is a nagy számok törvénye alapján előbb-utóbb utoléri a baj. Mondom ezt úgy, hogy nálam mindig félig teli a pohár!
2. A hangos kipufogó életet ment!
A legnagyobb baromság, amivel a DB-killer nélkül csapató, feltűnési viszketegségben szenvedő pojácák takaróznak! Például éjjel a városban minek kihuzatni? Félsz a kikanyarodó autóstól? Na ne röhögtess! A motoron te magad sem hallod úgy a kipufogód hangját, mint a mögötted jövő. Akkor az előtted lévő hogy hallaná még jobban? Színtiszta fizika az egész! Akkor meg miről beszélünk?
Ne takarózzunk már idétlen kifogásokkal! Légy tökös és valld be, hogy hangosan szereted csapatni attól függetlenül, hogy szabályos-e vagy sem! Vagy mond azt hogy babonás vagy, azt is megértem. Legalább mi motorosok ne nézzük egymást hülyének.
Ne értsetek félre, én is imádom a motorok hangját, a sportkipufogót, de az indokolatlan zajongást nem tudom tolerálni.
3. Annyiért vegyél sisakot, amennyit az fejed/életed ér!
Fú de imádom ezt! Nekem az életem minden pénzt megér. Akkor az összes pénzem bukóra költsem? Hmm? Mindenkinek mások az anyagi lehetőségei, ezért ehhez és a felhasználási módhoz igazodva kell kiválasztani az optimális kupakot.
Az európai piacon forgalmazott sisakok mindegyike megfelel az ECE 22.05-ös szabványnak, ami garantálja az alapvető biztonságot. A bukósisak árát leginkább a márka, a felhasznált anyagok minősége, a kialakítás, a dizájn és az extrák befolyásolják. A 20 ezres és a 200 ezres között a biztonságot tekintve csak MINIMÁLIS különbség lehet, ha van egyáltalán akkor sem 10-szeres.
4. Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!
Az igazság tartalmával nem lehet vitatkozni! Egyszerű jótanács, hogy ne vállald túl magad, a tudásodnak megfelelően hajts.
5. Vezess úgy, mintha mindenki rád vadászna!
Ez egy elég szerencsétlen megfogalmazás, azért értik félre sokan. A defenzív vezetésre hívja fel a figyelmet a mondás. Mindegy hogy motorral, autóval, kerékpárral vagy gyalog közlekedsz figyelned kell a többi közlekedőre és azok reakciójára. Akkor is ha neked van elsőbbséged, mert nem biztos hogy megadják. Szóval készülj fel minden eshetőségre, hogy ne te járj pórul a másik hülyesége miatt!
6. Az út a fontos, nem a cél. / Az út maga a cél.
True story! Mindemellett óriási közhely, de igaz. Magáért a motorozás élményéért motorozunk, a kalandokért, a kanyarokért és a szép tájakért, illetve hogy megismerjünk új embereket miközben haladunk uticélunk felé.
7. Négy kerék a testet mozgatja, két kerék a lelket.
Vicces, mert eléggé túlmisztifikált kijelentés, mintha csak a motorozást lehetne élvezni az életben. Pedig sokaknak a motor csak egy közlekedési eszköz. Ugyanakkor ezerszer többen vannak, akik autózással, sportolással vagy más hobbival töltődnek fel. Kinek a pap, kinek a papné.
8. Motoron 5 perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében.
Elég nagyképű kijelentés, de van benne valami. Az én értelmezésemben ez a mondat arra akar rávilágítani, hogy sokan nem tudnak a kilépni az unalmas hétköznapokból, a robotolásból és az idegeskedésből, mert kergetik az amerikai álmot, miközben elszalad mellettük az élet. Kell időt szakítani a kikapcsolódásra, legyen az a motorozás, a futás vagy a bélyeggyűjtés.
9. Akinek van pénze majomra, legyen banánra is!
Nem szorosan a motorozáshoz kapcsolódik, mert általános érvényű kijelentés, de ide vettem, mert sokszor találkoztam vele Facebook csoportokban, fórumokon. Az igazságtartalmával nem lehet vitatkozni. Jogos a használat és a felháborodás, ha valaki műszakira akar gumit kölcsönkérni, hogy átmenjen a gépe. Viszont aki egy több százezres bukó megvételénél dobja be ott kinyílik a bicska a zsebemben, mert relatíve kis pénzből is lehet biztonságosan motorozni.
+1 A robogó nem motor!
Eléggé megosztó kijelentés, ami az eltérő kialakítás és felhasználási terület miatt alakulhatott ki. A robogó a többségnél egy célszerszám, amivel olcsón lehet eljutni A-ból B-be. A motor, illetve a motorozás pedig hobbi, szórakozás. A KRESZ szerint a robogó az motor, úgyhogy nincs miről beszélni! Számít egyáltalán, hogy minek nevezzük?
Te mit gondolsz? Írd meg kommentben!
Ha nem szeretnél lemaradni a következő cikkről kövess Facebookon!
Ha csak a képek érdekelnek keress Instagramon!
Túraútvonalaimat pedig nézd meg RBikeren!
Képek forrása:
Engines Society
Genchi Wallpapers
Pinterest
Pixabay